کاربرد پودر سنگ در بتن

4.7
(62)

کاربرد پودر سنگ در بتن بعنوان یکی از ترکیبات مهم ، برای فعالان بخش پروژه های ساختمانی و عمرانی شناخته شده می باشد. مجموعه کارخانجات تولید پودر سنگ آروشا با عنایت به تولید پودر سنگ تخصصی برای مصارف خاص ، همواره در خدمت مشتریان گرامی از سراسر کشور بوده است.

کاربرد پودر سنگ در بتن

کاربرد پودر سنگ در بتن

ملات باتارد از ترکیب پودر سنگ ، ماسه و سیمان بدست می آید که از استحکام بالایی برخوردار می باشد. استفاده از پودر سنگ مخصوص بتن کارخانه آروشا باعث تاثیر مثبت در ساختار بتن و ایجاد مزایای مفید در آن می شود.
به دلایل ذیل از پودر سنگ مخصوص بتن آروشا در تهیه بتن استفاده می شود:

  • وجود املاح و یون های فلزی در آب برای تولید بتن باعث سنگین شدن آب و کاهش مقاومت بتن می گردد.
  • بر اساس نتایج تحقیقات علمی افزودن ۱۵ درصد پودر سنگ آروشا در بتن سبب تقویت ساختار بتن می گردد .
  • با افزودن پودر سنگ به بتن ، ترک خوردگی پس از خشک شدن به میزان زیادی کاهش می یابد.
  • بدلیل قیمت پایین پودر سنگ ، افزدون آن به بتن باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود .
  • پودر سنگ باعث مقاومت بتن در مقابل آب شده و بتن را پس از خشک شدن ضد آب می نماید .
  • پودر سنگ مخصوص بتن آروشا باعث افزایش انعطاف پذیری بتن در هنگام بتن ریزی می شود .

از پودر سنگ به عنوان یک پر کننده و حجم دهنده ارزان قیمت در ترکیب مصالح ساختمانی استفاده می شود. پودر سنگ مورد استفاده در بتن باید دارای دانه بندی بسیار ریزی باشد تا اختلاط مناسبی حاصل گردد.

آنالیز شیمیایی پودرسنگ معمولی قم

Element (%)Measure
sio2 1.00
al2o3 1.03
fe2o3 0.1
cao 54.65
mgo 0.3
loi 42.55
whiteness 79

فروش عمده پودر سنگ مخصوص بتن

پودر سنگ مخصوص بتن یک افزودنی رایج و شناخته شده است که در حال حاضر به جای بخشی از مواد اولیه در تولید بتن ها مورد استفاده قرار می گیرد و همین پارامتر یکی از مهمترین دلایل افزایش رونق بازار فروش عمده این محصولات در سال های اخیر بوده است.

پودر سنگ مخصوص بتن باید متناسب و با اندازه های استاندارد در این زمینه مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که اگر بیش از حد استفاده شود می‌ تواند دقیقاً نتایج منفی به بار آورد و بر اساس تجربیات به دست آمده در این زمینه در صورت استفاده از پودر سنگ به صورت ۱۵ درصد از وزن کل می توان مقاومت فشاری بتن ها را بعد از فرایندهای خشک شدن افزایش داد.

شایان ذکر است که نسبت استفاده از پودر سنگ ها در صنعت بتن بستگی به شرایط استفاده دارد؛ به عنوان مثال اگر ساخت و ساز در شرایط مرطوب انجام پذیرد مخصوصا زیر سازی کانال های آب، باید از دو برابر پودر سنگ نسبت به سیمان در طراحی بتن ها استفاده شود تا خاصیت ضد آب بودن آنها چندین برابر گردد.

فروش پودر سنگ مخصوص بتن به صورت فله ای بیشتر قابل توجه می باشد و در واقع محصولات بعد از تولید در کامیون های مخصوص بارگیری می شوند تا به محل اجرای پروژه های ساختمانی ارسال گردند و با این فعالیت از حداکثر ظرفیت ماشین های حمل و نقل استفاده شده و قیمت‌ های پایین‌ تری برای خرید محصولات پرداخت می شود.

کارخانه تولید پودر سنگ

بزرگترین کارخانه تولید تخصصی انواع پودر سنگ جهت استفاده در صنایع مختلف و مصارف ساختمانی متعلق به گروه صنعتی کارخانجات آروشا می باشد. شما از طریق این سایت می توانید بهترین نوع پودر سنگ مورد نیاز خود را ثبت سفارش فرمائید . بارگیری و ارسال بار به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می پذیرد .
بهترین پودر سنگ ساختمانی ایران را از ما بخواهید. منتظر تماس شما مشتریان با مدیران فروش مجموعه آروشا هستیم.

 

استفاده از پودر سنگ جوشقان در بتن سبز

استفاده از پودر سنگ جوشقان در بتن سبز به عنوان جایگزینی برای سنگدانه های معمولی، مزایای متعددی را به همراه دارد، از جمله:

مزایای زیست محیطی:

  • کاهش مصرف منابع طبیعی: پودر سنگ جوشقان از ضایعات سنگ مرمر تولید می شود، و به این ترتیب از هدر رفتن این مواد جلوگیری می کند.
  • کاهش آلودگی هوا: تولید پودر سنگ جوشقان به فرآیندی با آلایندگی کمتر نیاز دارد نسبت به تولید سنگدانه های معمولی.
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه ای: تولید پودر سنگ جوشقان به انرژی کمتری نیاز دارد نسبت به تولید سنگدانه های معمولی، و به این ترتیب انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

مزایای فنی:

  • افزایش مقاومت فشاری: تحقیقات نشان داده است که بتن ساخته شده با پودر سنگ جوشقان میتواند از مقاومت فشاری بالاتری نسبت به بتن ساخته شده با سنگدانه های معمولی برخوردار باشد.
  • افزایش دوام: پودر سنگ جوشقان مقاومت بتن را در برابر یخ زدگی، ذوب شدن و خوردگی افزایش می دهد.
  • کاهش نفوذپذیری: پودر سنگ جوشقان میتواند به کاهش نفوذپذیری بتن و در نتیجه افزایش مقاومت آن در برابر آب و مواد شیمیایی کمک کند.
  • کارایی بهتر: پودر سنگ جوشقان میتواند کارایی بتن را افزایش دهد و به این ترتیب به کاهش مصرف سیمان و آب نیاز داشته باشد.

نحوه استفاده از پودر سنگ جوشقان در بتن سبز:

پودر سنگ جوشقان میتواند به عنوان جایگزینی کامل یا جزئی برای سنگدانه های معمولی در بتن سبز استفاده شود. نسبت جایگزینی بسته به خواص مورد نظر بتن متفاوت خواهد بود. به طور کلی، استفاده از 10 تا 30 درصد پودر سنگ جوشقان میتواند مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

ملاحظات:

  • مهم است که از پودر سنگ جوشقان با کیفیت بالا استفاده شود که عاری از هرگونه ناخالصی باشد.
  • باید از طرح اختلاط مناسب برای بتن حاوی پودر سنگ جوشقان استفاده شود.
  • مهم است که خواص بتن حاوی پودر سنگ جوشقان به طور کامل آزمایش شود تا از مطابقت آن با نیازهای مورد نظر اطمینان حاصل شود.

استفاده از پودر سنگ جوشقان در بتن سبز یک راه مناسب برای کاهش اثرات زیست محیطی صنعت ساختمان و در عین حال افزایش عملکرد بتن است.

نظرسنجی واحد فروش:

آیا با کاهش قیمت محصولات شرکت موافق هستید؟ (از 1 تا 5 امتیاز دهید)

میانگین نظر موافقین: 4.7 / 5. تعداد موافقین : 62

با تکمیل این نظرسنجی به توسعه صنعت کشور کمک نمائید.

جدیدترین اخبار سایت

اگر در جستجوی مواد اولیه با کیفیت هستید

ما اینجا هستیم تا بهترین فرآورده های معدنی میکرونیزه را در اختیار شما قرار دهیم

گروه صنعتی کارخانجات آروشا، به عنوان بزرگترین تولیدکننده فرآورده‌های معدنی با کیفیت در ایران، با تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، در صنایع مختلف فعالیت می‌کند. این گروه صنعتی با داشتن کارخانجات و واحدهای تولیدی مجهز و تیم متخصص، توانسته است به عنوان یکی از مراکز پیشرو صنعت معدن و فرآورده‌های معدنی در ایران شناخته شود.