کربنات کلسیم گل حفاری چاه نفت

4.9
(68)

از پودرکربنات کلسیم در حفاری چاه نفت در ترکیب گل حفاری با چگالی پایین و به عنوان سیالات تعمیر یا تکمیل (با عنایت به خواص و ساختار مولکولی CaCo3 بدلیل قابلیت حل پذیری در اسید) استفاده می شود. کربنات کلسیم گل حفاری در مش 200 و 300 و با ترکیب عناصر مشخص طبق استاندارد مربوطه ، تولید و به مشتریان داخل و خارج از کشور ارسال می گردد.

آنالیز فیزیکی کربنات کلسیم 325 مش

Element Measure
appearance white micronized powder
whiteness 95.5%
moisture 0.2%
specific gravity 2.7
ph value 9
oil absorption 18

کربنات کلسیم گل حفاری چاه نفت

کربنات کلسیم بعنوان عامل پل ساز

گمشدن گل در شکافهای سازند حین عملیات حفاری را هرزروی گل گویند، که می تواند با کاهش تدریجی ارتفاع گل در مخزن یا از بین رفتن کامل گل برگشتی آغاز شود. ماهیت شدت عمل هرزروی در چاه متفاوت است. برای کنترل هرزروی، یک عملیات ویژه و باقاعده که از مؤثرترین و با صرفه ترین روشهای شناخته شده است به کار می رود. پودر کربنات کلسیم Limestone یکی از مواد میکرونیزه مورد استفاده در حفاری چاه های نفتی و گازی می باشد.
در سیالات و گل حفاری از پودر کربنات کلسیم میکرونیزه به عنوان عامل پل ساز استفاده می شود. احداث چاه افقی با استفاده از سیالات مرسوم ، آسیب به سازند وارد می نماید. استفاده از عوامل پل ساز مانند پودر کربنات کلسیم آروشا در گل حفاری ، این مشکل را برطرف می نماید. عوامل پل ساز با انسداد فضای چاه در روی چاه مانع از نفوذ و هجوم جامدها و سیالات به درون سازند می شوند.

کربنات کلسیم مرکب چاپ

کربنات کلسیم گل چاه نفت

کربنات کلسیم (caco3) به عنوان ماده پرکننده و وزن دهنده در فرآیند حفاری بمنظور کنترل اتلاف و تراکم سیالات استفاده می شود. کربنات کلسیم (caco3) برای افزایش تراکم دوغاب گل حفاری مورد  استفاده قرار می گیرد. و ترجیحاً برای بارتلت مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در اسید محلول است، پودر کربنات کلسیم در دانه بندی مختلف برای گل حفاری تولید می شود. کربنات کلسیم (caco3) برای کنترل نشت در هر دو سیستم سیالات استفاده می شود.مزایای استفاده از کربنات کلسیم در صنعت نفت و حفاری چاه به شرح ذیل است :
کاهش هزینه های اضافی حفاری را به دنبال دارد ، جلوگیری از خوردگی حفره ای در چاه از مزیت های این پودر است . افزایش چگالی گل حفاری مشخصه مهم این محصول است . تسهیل عملیات تخلیه و حفاری به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند . مقدار مواد خارج شده از چاه افزایش پیدا می کند . کنترل تراکم و جلوگیری از اتلاف مایعات را در بردارد. برای کاهش محیط اسیدی در محل حفاری موثر است. برنامه کنترل و پیشگیری از نشت مایعات توسط این پودر قابل انجام است . به دلیل محلول بودن در اسیدها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به طور گسترده ای به عنوان ماده پرکننده و وزن در عملیات حفاری استفاده می شود .

کارخانه تولید کربنات کلسیم

ما بزرگترین تولید کننده و صادر کننده کربنات کلسیم (caco3) در ایران هستیم، پودر کربنات کلسیم ما می تواند برای تولید محصولات متنوع صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. تولید پودر کربنات کلسیم میکرونیزه صنعتی در حجم انبوه و عمده و مشخصات مورد نظر مشتری ، و ارسال بار به سراسر کشور امکان پذیر می باشد. نوع بسته بندی کربنات کلسیم حفاری کیسه جامبو با محافظ نایلون داخلی می باشد. جهت استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با مدیران فروش مجموعه ما ارتباط برقرار فرمائید.

نظرسنجی واحد فروش:

آیا با کاهش قیمت محصولات شرکت موافق هستید؟ (از 1 تا 5 امتیاز دهید)

میانگین نظر موافقین: 4.9 / 5. تعداد موافقین : 68

با تکمیل این نظرسنجی به توسعه صنعت کشور کمک نمائید.

جدیدترین اخبار سایت

اگر در جستجوی مواد اولیه با کیفیت هستید

ما اینجا هستیم تا بهترین فرآورده های معدنی میکرونیزه را در اختیار شما قرار دهیم

گروه صنعتی کارخانجات آروشا، به عنوان بزرگترین تولیدکننده فرآورده‌های معدنی با کیفیت در ایران، با تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، در صنایع مختلف فعالیت می‌کند. این گروه صنعتی با داشتن کارخانجات و واحدهای تولیدی مجهز و تیم متخصص، توانسته است به عنوان یکی از مراکز پیشرو صنعت معدن و فرآورده‌های معدنی در ایران شناخته شود.